Vrijdag 12 september start de vernieuwde melkcampagne. De witte melkridders krijgen nu versterking van zeilster Evi Van Acker en meerkamper Thomas Van Der Plaetsen. De campagne draagt nog steeds de slogan ‘Melk. Een kracht van de natuur’ en krijgt bovenop een stevige mediaruimte een actie naar lagere scholen.
Van kind tot atleet
Topsporters Evi en Thomas zijn voor deze campagne de ambassadeurs, en geven aan dat melk goed past in een gevarieerd en evenwichtig voedingspatroon. Door in de campagne de transformatie van kind naar atleet te tonen, krijgt de consument bovendien de boodschap dat melk hoort bij een gezonde levensstijl die je in form en energiek houdt.
Tv, advertenties en online
De campagne start op 12 september en loopt vijf weken op de tv-zenders Een, VTM, 2BE, Vitaya, Vier, Vijf en Acht, gevolgd door een tweede golf in november. De spotjes worden ook via YouTube verspreid, wat zorgt voor extra bereik. Aanvullend komen er advertenties met de twee topsporters in Flair en Libelle. Rond de topsportmanifestaties zoals het Wereldkampioenschap zeilen en het Europees kampioenschap indoor atletiek worden bovendien extra inlassingen voorzien in Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad en Metro. Alle acties verwijzen steeds naar www.melkeenkrachtvandenatuur.be. Daar krijgt de bezoeker heel wat achtergrondinfo over de plaats van melk in een gezonde voeding. De site wordt opgefrist met de nieuwe campagnebeelden, wat gunstig is voor de herkenning.
VLAM zkt Krachtigste school
VLAM wil ook de kinderen rechtstreeks bereiken, en lanceert daarom midden september een actie via de scholen. Alle Vlaamse lagere scholen worden uitgenodigd voor een krachtmeting op www.dekrachtigsteschool.be. De Krachtigste school wint een sportdag met Evi Van Acker en voor de actiefste klassen zijn er ook hippe hoodies te winnen.