De omzet van Milcobel steeg met 2,6 procent in 2014 tot boven de 1 miljard euro. De winst lag wat lager dan in 2013. 2015 wordt ontegensprekelijk een slecht jaar, maar toch ziet Milcobel de toekomst met vertrouwen tegemoet.
Milcobel heeft in 2014 1.172 miljard liter melk opgehaald of 2,2 procent meer dan in 2013. De laatste 10 jaar steeg de melkaanvoer met 19 procent. Belangrijk is, zoals gepland, de toenemende spreiding in verwerking, met 50 procent in poeder en 26 procent in industriële kaas. Door de mindere valorisatie daalde het aandeel in vloeibare melk tot 10 procent. Het aantal leveranciers daalde met 3,5 procent tot 2.777. Sinds 2005 is 35 procent gestopt. De gemiddelde levering per bedrijf steeg met 6 procent tot 422.000 liter.
Er werd meer poeder aan de man gebracht en de mozzarella-productie steeg met 15 procent. De consumentenkaas deed het niet echt goed maar het resultaat was nog net positief. De kaashandel kende echter opnieuw groei en met consumptiemelk ging het de andere richting uit. De roomijsproductie van Ysco daarentegen beleefde een goed jaar met een volume van ruim 156 miljoen liter.
De strategie om alles onder het Milcobel-label te brengen werd doorgevoerd en er werd geïnvesteerd in weiverwerking (Moorslede) en poeder (Kallo). De investeringen bedroegen 38,6 miljoen euro. Het eigen vermogen is versterkt met 6,8 miljoen euro. Door de kapitaalinbreng en het gestegen eigen vermogen verbetert de solvabiliteit naar 28,2 procent. De geconsolideerde omzet is met 2,6 procent gestegen tot boven 1 miljard euro. Het nettoresultaat was met 2,3 miljoen euro lager dan in 2013.
De uitbetaalde melkprijs daalde met 8 procent, maar bleef met 36,57 euro/100 liter nog de tweede hoogste die Milcobel ooit realiseerde. De sterke daling naar het einde van het jaar deed België echter wegzakken in het peloton.