1 juni is het Wereldmelkdag. Het melkpromoteam van VLAM trakteert die dag 50.000 bezoekers op een verfrissend melkdrankje.
Op tien locaties verspreid over heel Vlaanderen richt VLAM een speciale stand in. De bezoekers krijgen naast een gekoeld brikje halfvolle melk, dat voor de gelegenheid helemaal bedrukt is met het campagnebeeld, een strooibriefje mee waarin de troeven van melk toegelicht worden.
Elke bezoeker wordt ook uitgenodigd om zich in volle actie te laten fotograferen in een speciaal opgezette achtergrond van grazende koeien en zo de campagneboodschap ‘melk, een kracht van de natuur’ te ervaren, terwijl hij of zij een halter in de hand heeft. Kinderen kunnen samen met een volwassene hun kracht testen en een duofoto laten maken.
Leuk is dat de foto direct geprint wordt op een speciale postkaart en zo een aandenken vormt voor de bezoeker die zich waagde aan een fotoshoot. Die bezoeker krijgt de foto ook digitaal doorgestuurd en kan hem bijvoorbeeld gebruiken om zijn Facebookprofiel aan te passen. Zo wordt de leuke melkervaring ook ruimer zichtbaar. Alle foto’s van de deelnemers worden ter plaatse ook getoond in een fotogalerij.
U vindt de locaties vanaf 30 mei op www.melkeenkrachtvandenatuur.be.