EuroTier transformeert naar WeltTier

EuroTier 2018 had als thema Digital Animal Farming, maar dat thema kwam niet bijzonder goed uit de verf. Natuurlijk waren er veel digitale noviteiten te vinden, maar dat is eerder een gevolg van de tijdsgeest, dan van het thema dat EuroTier zich deze editie had aangemeten. Het werkelijke thema was, naar ons oordeel, de internationalisering van de veehouderij.

In de sector van de intensieve veehouderij is EuroTier al sinds jaar en dag de grootste internationale vakbeurs. De aanwezigheid van bezoekers en exposanten uit overzeese gebieden neemt elke editie toe. Ook lijkt het evenement te verschuiven van een eindverbruikersbeurs naar een beurs waar producenten en dealers elkaar treffen. De veehouder vindt op EuroTier absoluut nog zijn gading. De veehouders waren dan ook in grote getale aanwezig.

Advertising

WeltTier

Maar ook EuroTier zelf gaat de wereld opzoeken. In navolging van de VIV gaat EuroTier op andere continenten beurzen volgens hetzelfde concept opzetten. Reeds in 2019 worden EuroTier South America, EuroTier Middle-East en EuroTier China georganiseerd in respectievelijk Medianera (Brazilië), Abu Dhabi (Verenigde Arabische Emiraten) en Qingdao (China). Getuige de grote massa overzeese bezoekers en deelnemers aan de Europese editie van EuroTier. Ongeveer 300 Aziatische exposanten en enkele tientallen uit Zuid-Amerika en het Midden-Oosten presenteerden zich.

Voor het volledige verslag klik Verslag EuroTier 2018

Bron: Melkveebedrijf – editie december 2018

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *